Om het maximale uit je zakelijk Pinterest account te halen, moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Het is logisch dat je als ondernemer niet precies weet waarop je moet letten. Als je Pinterest particulier gebruikt, denk je natuurlijk helemaal niet aan zoekmachinevriendelijke pin-beschrijvingen, de juiste alt-teksten (benamingen van je afbeelding) en een goede profielbeschrijving van je account. Gebruik je Pinterest zakelijk, dan zijn dit juist belangrijke heel belangrijke aandachtspunten!
Een goed opgezet en ingericht account bepaald voor 80% je succes op Pinterest. Ieder platform heeft zijn eigen spelregels. Dat geldt voor deze visuele zoekmachine ook. En het zou zonde zijn als je geld gaat investeren aan Pinterest marketing als de basis niet klopt toch?
Accountanalyse tips
Na een accountanalyse krijg je een helder en overzichtelijk rapport met uitvoerbare verbeterpunten. Analyseer je account onder andere op:
- SEO profielbeschrijving
- De instellingen van je Pinterest Ads Manager
- Pinterest marketing campagnes goed inricht zijn
- Zoekmachinevriendelijke (SEO) bordbeschrijvingen
- Borden ingedeeld zijn in de juiste categorieën
- Je website geverifieerd is bij Pinterest
- SEO geoptimaliseerde alt-tags van je afbeeldingen of video’s
- Pins zijn voorzien van zoekmachinevriendelijke beschrijvingen
- Je de juiste hashtags gebruikt in je pins
- De Pinterest-tag voor het meten van je advertenties correct is ingesteld op je website of webshop
- Social media profielen als Facebook en Instagram gekoppeld zijn aan je Pinterest account