Recent hadden wij een klant die een nieuwsbrief verstuurde en waarbij een aantal lezers van deze MailChimp nieuwsbrief aangaven dat ze een melding kregen dat er fraude gepleegd werd. Bij verder zoeken bleken er in de nieuwsbrief een aantal http:// in plaats van de gewenste https:// links te staan.

Na het aanpassen van deze links was dit probleem opgelost. Zelf bleek MailChimp hier ook een artikel over geschreven te hebben hoe je dit soort zaken kunt voorkomen, dit hebben wij hieronder vertaald en iets aangepast opgeschreven.

MailChimp fraude melding

Linktracking is heel soms de reden om een fraude alarm van een spamfilter te activeren. Om clicks in Mailchimp te volgen, worden je links vervangen door tracking-redirect-links om interacties met je abonnees te tellen. Omdat sommige kwaadaardige spammers slechte URL’s verbergen achter links die er veilig uitzien, zien sommige spamfilters de redirects van MailChimp aan voor kwaadwillende links.

Als je verzendt naar geabonneerde contacten in je publiek, is dit doorgaans geen probleem. Abonnees vertrouwen over het algemeen de inhoud van jou, omdat ze ervoor gekozen hebben deze te ontvangen. Echter, als je vindt dat deze waarschuwingen een significant probleem vormen, zijn hier een paar dingen om te proberen.

Opties om fraude melding te voorkomen

Gebruik beschrijvende tekstlinks.

Sommige mensen installeren privacy- of beveiligingssoftware die e-mails scant op misleidende of phishing-links, waarbij de tekst niet overeenkomt met de URL’s. Het is het beste om het uitschrijven van je URL’s in de tekst van je campagne te vermijden en in plaats daarvan beschrijvende tekst te gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld ‘Bezoek Mailchimp!’, niet http://mailchimp.com.

Clicktracking uitschakelen

Schakel clicktracking uit. Elk type tracking-redirect-link kan lijken op een poging tot fraude wanneer er agressieve filtering plaatsvindt aan de kant van de ontvanger. We raden het niet aan om tracking uit te schakelen, maar dit kan de enige optie zijn voor zeer agressieve spamfilters.

Het originele artikel van MailChimp

Feedback

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Werkt de code niet op jouw website? Laat het ons weten, dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Feedback kennisbankartikel

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis nooit meer website tips.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen onze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.