Bedrijven kunnen op Pinterest adverteren met verschillende campagnedoelen. Dat kan zijn het vergroten van je naamsbekendheid, het promoten van je producten of het genereren van meer bezoekers naar je website of webshop. Door gericht te adverteren op interesses van je doelgroep bevorder je deze doelen en zullen Pinterest bezoekers je account ook gaan volgen.

Zakelijk Pinterest account

Je kunt alleen adverteren op Pinterest met een zakelijk account. Voordat je met advertenties of campagnes aan de slag gaat moet je enkele voorbereidingen treffen op je website of webshop.

1. Koppel je website met Pinterest

Als eerste koppel je je website. Dit gaat volgens een verificatieproces. Om inzichten te krijgen in de performance van je advertenties en campagnes moet je de Pinterest Tag toevoegen op je website of webshop. Dit is vergelijkbaar met de Facebook Pixel. Zo krijg je zeer gedetailleerde inzichten over je Pinterest marketinginspanningen.

2. Schrijf een overtuigende pinbeschrijving en afbeelding

Wil je meer uit Pinterest halen en je bedrijf een boost geven? Start dan met Pinterest adverteren! Naast het actief plaatsen van organische pins, kom je met Pinterest marketing direct onder de aandacht bij jouw klanten. Omdat mensen Pinterest gebruiken om nieuwe ideeën te vinden en dingen te ontdekken, willen ze eenmaal in aanraking gekomen met jouw content meer weten over je producten en je bedrijf. Je pinbeschrijving is dan ook van net zo groot belang als een attractieve afbeelding. Het praatje en het plaatje.

Pinterest wordt gebruikt om dingen te plannen voor de toekomst. Ze bevinden zich in de oriëntatiefase of de overwegingsfase. De droomreis, de huwelijksdag of een vakantiehuis in Spanje….. Pinners zoeken met een koopintentie om daadwerkelijk tot actie over te gaan. Bijna 87 procent van de Nederlandse Pinterest gebruikers zegt een product of dienst te hebben gekocht nadat ze inspiratie of een idee hebben opgedaan via Pinterest. Pinners zijn dus heel erg “actionable”.

3. Hoge conversieratio met Promoted Pins

Promoted Pins, of gesponsorde pins hebben bijna 6% meer betrokkenheid dan de organische pins. Videopins kennen een nog hoger conversieratio, gemiddeld tussen de 12 en 15%. Adverteren op Pinterest loont dus! Zeker omdat de kosten vele malen lager zijn dan op Facebook.

Feedback

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Werkt de code niet op jouw website? Laat het ons weten, dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Feedback kennisbankartikel

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis nooit meer website tips.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen onze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.