Afleiding op je website? Dat ik een felle tegenstander van sliders ben is je hopelijk bekend. Iedereen die serieus bezig is met conversie heeft allang afscheid genomen van sliders met meerdere foto’s op de homepage of waar dan ook. Het voegt niets toe, leidt je bezoekers af van waar ze daadwerkelijk voor komen en heeft bewezen een grote invloed op je conversie.

Afleiding WordPress website?

Dit artikel is juist bedoeld om je conversie te verhogen. Dus heb je nog een slider op je website? In de prullenbak ermee. Ga voor een goed beeld wat uitbeeldt waar jij voor staat en wat je kunt betekenen. Kun je dit niet vinden? Durf dan deze hele optie weg te laten en direct to-the-point te komen voor je bezoekers.

Sliders zijn echt niet de enige afleiding die je website heeft. Heb je wel eens nagedacht over je sidebars? Je kunt deze naast je pagina plaatsen of in je webshop naast je producten. Hoe vaak worden ze gebruikt? Heb je dat wel eens bekeken met een tool als bijvoorbeeld Hotjar?

Je bezoeker komt voor jouw kwalitatieve content of om je product te bekijken. Niet om er links of rechts naast te lezen wat je nog meer voor fantastische producten of diensten aanbiedt. Minimaliseer de sidebar of laat hem zelfs helemaal weg.

We kunnen een heel artikel schrijven over afleiding. Dat doen we niet. Maar graag geven we je deze nog mee: deelbuttons voor sociale media. Je vindt ze op bijna iedere website in vele soorten en maten. Maar denk eens logisch na: hoe vaak heb je zelf een paar schoenen gedeeld dat je koopt op internet? Of je hebt een loodgieter opgezocht en een afspraak gemaakt, deel je daarna zijn dienstenpagina op Facebook? 99,9% zeker dat je dit niet doet. Maar waarom bied je de bezoekers van jouw website die mogelijkheid dan? Weg met de deelbuttons op nutteloze plaatsen, weg met de afleiding en ga voor conversie!

De ‘maak een afspraak’ button of de ‘bestel product’ button die moeten op jouw website of webshop 100% de aandacht trekken.

Ga naar de bovenkant