Categorie omschrijving verplaatsen onder producten

Mocht je een thema gebruiken dat de categorie-omschrijving bovenaan de pagina plaatst, zorg er dan voor dat je deze verplaatst naar de onderkant van de pagina. De omschrijving is niet direct bedoeld voor bezoekers om deze uitgebreid te gaan lezen. Het is vooral een hulpmiddel waardoor bezoekers eerder op de...

Lees meer

Postcodecheck in WooCommerce checkout

Het kan heel vervelend zijn als je er na het bestellen achterkomt dat je adres niet goed ingevoerd is. Dit levert jou als webshopbeheerder ook een hoop extra werk op omdat je alle mails hierover af moet handelen en de gegevens moet aanpassen. Hoe voorkom je dat er een onjuist...

Lees meer

E-mailadres valideren in WooCommerce checkout

Als je een e-mail wilt sturen naar de klanten die jouw product besteld hebben dan is het wel fijn als dit e-mailadres ook klopt. De bezoekers hebben dit e-mailadres zelf ingevoerd maar het gebeurt regelmatig dat hier typefouten in zitten. Hoe voorkom je dit en hoe valideer je het e-mailadres?...

Lees meer

Direct naar afrekenen zonder winkelmand in webshop

Gebruikelijk in een WooCommerce webshop is dat als een bezoeker op de knop ‘in winkelmand’ klikt dat de pagina dan herladen wordt. Je hebt binnen WooCommerce ook de mogelijkheid om je bezoeker direct naar de winkelmand te sturen, dit kun je met een vinkje in de WooCommerce-instellingen aanzetten. Maar is...

Lees meer

Euroteken weghalen in WooCommerce voor meer conversie

Weg met het euro teken Heb je wel eens opgelet als je aan het surfen bent over grote webshops? Sowieso altijd goed opletten, want dit zijn vaak partijen die alles A/B testen omdat ze in ieder geval relevante testen kunnen houden met de bezoekersaantallen waar jij en wij alleen van...

Lees meer

Geef bezoekers aandacht met je teksten voor meer conversie

Een bezoeker is blijkbaar op zoek naar jouw product. Ga je deze hiervoor belonen en koester je de toekomstige klanten? Geef ze de aandacht die ze willen hebben en verdienen. Maak een feest van een bezoek aan jouw webwinkel. Als een bezoeker een product aan de winkelmand toevoegt kun je...

Lees meer

Bedanktpagina WooCommerce optimaliseren

Wij zijn er zeker van dat je hem wel eens gezien hebt. Een standaard orderbevestiging van WooCommerce, ik moet je vertellen dat je hier echt niet blij van kan worden.... Je hebt eindelijk je favoriete (of noodzakelijke) product besteld en een bedankje kan er nog nog eens af. Meneer/mevrouw, dit...

Lees meer

Conversiegerichte teksten gebruiken op je website

Teksten? Die hebben toch niets met conversie te maken? Als wij onszelf als voorbeeld nemen. Twee verschillende webdesignbedrijven. Nummer 1 heeft ellenlange verhalen en nummer 2 maakt gebruik van korte, krachtige alinea's. Welk bedrijf is duidelijker? Waar ben jij dus eerder geneigd een offerte aan te vragen? Een goede tekstschrijver...

Lees meer

Optimaliseer je formulier voor conversie

Iedere website heeft minimaal één formulier. Als je serieus met formulieren aan de slag wilt heb ik al eerder geadviseerd hiervoor Gravity Forms te gebruiken. Maar dat maakt voor de conversie niet heel veel uit. Ook met Contact Form 7 kun je de hieronder besproken technieken grotendeels toepassen. Waar begin...

Lees meer

Conversie verhogen door afleiding te verwijderen

Afleiding op je website? Dat ik een felle tegenstander van sliders ben is je hopelijk bekend. Iedereen die serieus bezig is met conversie heeft allang afscheid genomen van sliders met meerdere foto's op de homepage of waar dan ook. Het voegt niets toe, leidt je bezoekers af van waar ze...

Lees meer
Ga naar de bovenkant