WordPress kennisbank
Postcodecheck in WooCommerce checkout
Het kan heel vervelend zijn als je er na het bestellen achterkomt dat je adres niet goed ingevoerd is in de webshop. Dit levert jou als webshopbeheerder ook een hoop extra werk op omdat je alle mails hierover af moet handelen en de gegevens moet aanpassen. WooCommerce Postcode Checker Hoe...
Lees meerGeef bezoekers aandacht met je teksten voor meer conversie
Een bezoeker is blijkbaar in jouw webshop op zoek naar jouw product. Ga je deze hiervoor belonen en koester je de toekomstige klanten? Geef ze de aandacht die ze willen hebben en verdienen. Maak een feest van een bezoek aan jouw webwinkel. Voorbeelden conversiegerichte teksten Als een bezoeker een product...
Lees meerE-mailadres bevestigen webshop
Als je een e-mail wilt sturen naar de klanten die jouw product besteld hebben dan is het wel fijn als dit e-mailadres ook klopt. De bezoekers hebben dit e-mailadres zelf ingevoerd in de webshop maar het gebeurt regelmatig dat hier typefouten in zitten waardoor mails niet aankomen. Wat kun je...
Lees meerBedanktpagina WooCommerce optimaliseren
Wij zijn er zeker van dat je hem wel eens gezien hebt. Een standaard orderbevestiging in een WooCommerce webshop, ik moet je vertellen dat je hier echt niet blij van kan worden.... Je hebt eindelijk je favoriete (of noodzakelijke) product besteld en een bedankje kan er nog nog eens af....
Lees meerDirect naar afrekenen zonder winkelmand in webshop
Gebruikelijk in een WooCommerce webshop is dat als een bezoeker op de knop ‘in winkelmand’ klikt dat de pagina dan herladen wordt. Je hebt binnen WooCommerce ook de mogelijkheid om je bezoeker direct naar de winkelmand te sturen, dit kun je met een vinkje in de WooCommerce-instellingen aanzetten. Maar is...
Lees meerStraal autoriteit uit met je webshop
Een bezoeker heeft jouw WooCommerce webshop gevonden en mogelijk ziet deze als eerste de homepage. Maar het kan natuurlijk ook, en eigenlijk zou dit je streven moeten zijn, dat ze landen op een productpagina. Maar hoe weten ze dan hoe betrouwbaar jouw webshop is? Waar kunnen ze dit aan afleiden?...
Lees meerKorting in euro's tonen in je webshop voor meer conversie
Toon korting in euro's voor meer conversie Ben je een webshop ondernemer die regelmatig kortingen aanbiedt en veel producten verkoopt met een prijs onder de 100 euro? Dan is er een eenvoudige regel die je kunt volgen om je klanten beter van dienst te zijn. Als je een korting aanbiedt...
Lees meerCadeautje bij bestelling voor meer conversie
Weet je wat grappig is? Als ik mijn dochter van 6 beloof dat ze aan het einde van de dag een cadeautje krijgt als ze heel lief is, heb ik meestal de hele dag geen kind aan haar. Een kleine herinnering bij dreigende foutjes zijn voldoende om het weer scherp...
Lees meerConversiegerichte teksten gebruiken op je website
Teksten? Die hebben toch niets met conversie te maken? Als wij onszelf als voorbeeld nemen. Twee verschillende WordPress agency bedrijven. Nummer 1 heeft ellenlange verhalen en nummer 2 maakt gebruik van korte, krachtige alinea's. Welk bedrijf is duidelijker? Waar ben jij dus eerder geneigd een offerte aan te vragen? SEO...
Lees meerOptimaliseer je formulier voor conversie
Iedere website heeft minimaal één formulier. Als je serieus met formulieren aan de slag wilt hebben we je al eerder geadviseerd hiervoor sowieso de WordPress plugin van Gravity Forms te gebruiken. Maar dat maakt voor de conversie niet heel veel uit. Ook met Contact Form 7 kun je de hieronder...
Lees meer