Korting in euro's tonen in je webshop voor meer conversie

Geef je regelmatig korting? En verkoop je veel producten onder de 100 euro? Er is een simpele stelregel. Bij korting op een bedrag onder de 100 euro geef je de korting weer in euro’s. Bij bedragen boven de 100 euro gebruik je procenten. Maak het je bezoekers makkelijk. Als je...

Lees meer

Cadeautje bij bestelling voor meer conversie

Weet je wat grappig is? Als ik mijn dochter van 6 beloof dat ze aan het einde van de dag een cadeautje krijgt als ze heel lief is, heb ik meestal de hele dag geen kind aan haar. Een kleine herinnering bij dreigende foutjes zijn voldoende om het weer scherp...

Lees meer

Conversiegerichte teksten gebruiken op je website

Teksten? Die hebben toch niets met conversie te maken? Als wij onszelf als voorbeeld nemen. Twee verschillende webdesignbedrijven. Nummer 1 heeft ellenlange verhalen en nummer 2 maakt gebruik van korte, krachtige alinea's. Welk bedrijf is duidelijker? Waar ben jij dus eerder geneigd een offerte aan te vragen? Een goede tekstschrijver...

Lees meer

Optimaliseer je formulier voor conversie

Iedere website heeft minimaal één formulier. Als je serieus met formulieren aan de slag wilt heb ik al eerder geadviseerd hiervoor Gravity Forms te gebruiken. Maar dat maakt voor de conversie niet heel veel uit. Ook met Contact Form 7 kun je de hieronder besproken technieken grotendeels toepassen. Waar begin...

Lees meer

Bied een goede zoekfunctie op je website

Bezoekers zijn op zoek naar bepaalde informatie. Mochten zij in Google jouw dienstenpagina's niet gevonden hebben en direct daarop geland zijn, dan kan het zijn dat ze via de homepage alsnog die pagina's willen bezoeken. Maar dan moeten ze wel weten dat ze er zijn. Het liefst zo snel mogelijk....

Lees meer

Conversie verhogen door afleiding te verwijderen

Afleiding op je website? Dat ik een felle tegenstander van sliders ben is je hopelijk bekend. Iedereen die serieus bezig is met conversie heeft allang afscheid genomen van sliders met meerdere foto's op de homepage of waar dan ook. Het voegt niets toe, leidt je bezoekers af van waar ze...

Lees meer

Categorie omschrijving verplaatsen onder producten

Mocht je een thema gebruiken dat de categorie-omschrijving bovenaan de pagina plaatst, zorg er dan voor dat je deze verplaatst naar de onderkant van de pagina. De omschrijving is niet direct bedoeld voor bezoekers om deze uitgebreid te gaan lezen. Het is vooral een hulpmiddel waardoor bezoekers eerder op de...

Lees meer

Euroteken weghalen in WooCommerce voor meer conversie

Weg met het euro teken Heb je wel eens opgelet als je aan het surfen bent over grote webshops? Sowieso altijd goed opletten, want dit zijn vaak partijen die alles A/B testen omdat ze in ieder geval relevante testen kunnen houden met de bezoekersaantallen waar jij en wij alleen van...

Lees meer

Postcodecheck in WooCommerce checkout

Het kan heel vervelend zijn als je er na het bestellen achterkomt dat je adres niet goed ingevoerd is. Dit levert jou als webshopbeheerder ook een hoop extra werk op omdat je alle mails hierover af moet handelen en de gegevens moet aanpassen. Hoe voorkom je dat er een onjuist...

Lees meer

Geef bezoekers aandacht met je teksten voor meer conversie

Een bezoeker is blijkbaar op zoek naar jouw product. Ga je deze hiervoor belonen en koester je de toekomstige klanten? Geef ze de aandacht die ze willen hebben en verdienen. Maak een feest van een bezoek aan jouw webwinkel. Als een bezoeker een product aan de winkelmand toevoegt kun je...

Lees meer