Bied een goede zoekfunctie op je website

Bezoekers zijn op zoek naar bepaalde informatie. Mochten zij in Google jouw dienstenpagina's niet gevonden hebben en direct daarop geland zijn, dan kan het zijn dat ze via de homepage alsnog die pagina's willen bezoeken. Maar dan moeten ze wel weten dat ze er zijn. Het liefst zo snel mogelijk....

Lees meer

Conversie verhogen door afleiding te verwijderen

Afleiding op je website? Dat ik een felle tegenstander van sliders ben is je hopelijk bekend. Iedereen die serieus bezig is met conversie heeft allang afscheid genomen van sliders met meerdere foto's op de homepage of waar dan ook. Het voegt niets toe, leidt je bezoekers af van waar ze...

Lees meer

Categorie omschrijving verplaatsen onder producten

Verplaatsen van de Categorie Omschrijving naar de Onderkant van de Productpagina in WooCommerce Wanneer je bezig bent met het optimaliseren van je WooCommerce-webshop, is het belangrijk om aandacht te besteden aan de manier waarop je productinformatie presenteert aan je bezoekers. Eén van de aspecten die je moet overwegen, is de...

Lees meer

Euroteken weghalen in WooCommerce voor meer conversie

Weg met het euro teken Heb je wel eens opgelet als je aan het surfen bent over grote webshops? Sowieso altijd goed opletten, want dit zijn vaak partijen die alles A/B testen omdat ze in ieder geval relevante testen kunnen houden met de bezoekersaantallen waar jij en wij alleen van...

Lees meer

Postcodecheck in WooCommerce checkout

Het kan heel vervelend zijn als je er na het bestellen achterkomt dat je adres niet goed ingevoerd is. Dit levert jou als webshopbeheerder ook een hoop extra werk op omdat je alle mails hierover af moet handelen en de gegevens moet aanpassen. Hoe voorkom je dat er een onjuist...

Lees meer

Geef bezoekers aandacht met je teksten voor meer conversie

Een bezoeker is blijkbaar op zoek naar jouw product. Ga je deze hiervoor belonen en koester je de toekomstige klanten? Geef ze de aandacht die ze willen hebben en verdienen. Maak een feest van een bezoek aan jouw webwinkel. Als een bezoeker een product aan de winkelmand toevoegt kun je...

Lees meer

E-mailadres valideren in WooCommerce checkout

Als je een e-mail wilt sturen naar de klanten die jouw product besteld hebben dan is het wel fijn als dit e-mailadres ook klopt. De bezoekers hebben dit e-mailadres zelf ingevoerd maar het gebeurt regelmatig dat hier typefouten in zitten. Hoe voorkom je dit en hoe valideer je het e-mailadres?...

Lees meer

Bedanktpagina WooCommerce optimaliseren

Wij zijn er zeker van dat je hem wel eens gezien hebt. Een standaard orderbevestiging van WooCommerce, ik moet je vertellen dat je hier echt niet blij van kan worden.... Je hebt eindelijk je favoriete (of noodzakelijke) product besteld en een bedankje kan er nog nog eens af. Meneer/mevrouw, dit...

Lees meer

Direct naar afrekenen zonder winkelmand in webshop

Gebruikelijk in een WooCommerce webshop is dat als een bezoeker op de knop ‘in winkelmand’ klikt dat de pagina dan herladen wordt. Je hebt binnen WooCommerce ook de mogelijkheid om je bezoeker direct naar de winkelmand te sturen, dit kun je met een vinkje in de WooCommerce-instellingen aanzetten. Maar is...

Lees meer

Straal autoriteit uit met je webshop

Een bezoeker heeft jouw WooCommerce webshop gevonden en mogelijk ziet deze als eerste de homepage. Maar het kan natuurlijk ook, en eigenlijk zou dit je streven moeten zijn, dat ze landen op een productpagina. Maar hoe weten ze dan hoe betrouwbaar jouw webshop is? Waar kunnen ze dit aan afleiden?...

Lees meer