Teksten? Die hebben toch niets met conversie te maken? Als wij onszelf als voorbeeld nemen.

Twee verschillende webdesignbedrijven. Nummer 1 heeft ellenlange verhalen en nummer 2 maakt gebruik van korte, krachtige alinea’s. Welk bedrijf is duidelijker? Waar ben jij dus eerder geneigd een offerte aan te vragen?

Een goede tekstschrijver zal jouw teksten zodanig schrijven en optimaliseren dat bezoekers zich hierin herkennen. Hun probleem wordt beschreven, de pijn wordt weggenomen met de geboden oplossing van jouw product of dienst. Maak in je teksten dus ook gebruik van duidelijke, korte opsommingen. Opsommingen lezen makkelijk, trekken de aandacht en geven de kans om bovenstaande problemen duidelijk te beschrijven in korte zinnen.

Conversie WooCommerce verhogen

Maak je teksten leesbaar met opsommingen

Naast conversie is het uiteraard zoals wij al vaker geschreven hebben van belang dat je op iedere pagina duidelijke Call To Action buttons gebruikt. Want als je die hele lekker lezende tekst gelezen hebt en je bent enthousiast genoeg om een offerte aan te vragen wil je toch niet eerst naar de contactpagina moeten gaan om iets naar het bedrijf te gaan sturen? Als je antwoord ja is dan mag ik je feliciteren. Je bent een van de weinige uitzonderingen ter wereld.

Zorg dus onder of zelfs tussen je teksten een duidelijke opvallende button te vinden is.

Zet op deze buttons een duidelijk omschrijving: wat gaat er gebeuren als jouw bezoeker hierop klikt. Dus niet ‘lees meer’ maar bijvoorbeeld ‘offerte aanvragen’.

Ga naar de bovenkant