Een bezoeker heeft jouw WooCommerce webshop gevonden en mogelijk ziet deze als eerste de homepage. Maar het kan natuurlijk ook, en eigenlijk zou dit je streven moeten zijn, dat ze landen op een productpagina. Maar hoe weten ze dan hoe betrouwbaar jouw webshop is? Waar kunnen ze dit aan afleiden?

Het trucje is eigenlijk simpel. Wij noemen het een trucje, maar eigenlijk is het gewoon het benoemen van feiten. Ben je lid van een keurmerk zoals bijvoorbeeld Webwinkelkeur? Toon dit logo aan je klant.

Autoriteit webshop

Straal autoriteit uit

Het kan nog eenvoudiger. Kan een klant met iDEAL betalen? Of achteraf betalen? Toon prominent de logo’s van deze partijen. Deze zal een webshopbezoeker direct herkennen en je neemt een deel van de twijfel weg. Je stelt de bezoeker gerust dat in jouw WordPress webshop de zaken op orde zijn.

Wees ook duidelijk over je verzending. Recent bestelden wij een product waar bij stond ‘levertijd 2 tot 5 dagen’. Dat was prima. Nadat we de bestelling hadden gedaan kregen we een mail dat de levertijd 2 tot 5 weken was! Dat zijn geen leuke verrassingen en voor jouw bezoekers een reden om bij je collega’s te bestellen een volgende keer.

Uit ervaring weten wij dat het soms simpelweg overmacht is. Rond de feestdagen is het bijna onmogelijk blijkbaar voor verzendpartijen om een pakket dat op tijd aangeleverd is de volgende dag te bezorgen. Terwijl dit normaal bijna altijd gehaald word.Wees hier transparant over naar je klanten en blijf communiceren als je vermoed dat de bezorging vertraagd is. Als jij aangeeft bij de klant dat dit mogelijk kan gebeuren kan een klant vooraf bepalen of dit een probleem is of niet. Achteraf zal het je veel meer moeite kosten om dit aan een gefrustreerde klant uit te leggen.

Ga naar de bovenkant