Een externe link op een WordPress website is een hyperlink in de content of het menu die verwijst naar een doelpagina of bron op een andere website of domein.

Deze externe links leiden bezoekers weg van de huidige website naar een andere website. Het is in ieder geval aan te raden om deze links te laten openen na aanklikken in een nieuw tabblad.

Externe links types

1. Bronvermelding

Externe links worden vaak gebruikt om bronnen te citeren of aanvullende informatie te bieden. Dus onder een artikel vind je terug waarop dit gebaseerd is.

2. Autoriteit en betrouwbaarheid

Het linken naar gezaghebbende en relevante externe sites kan de geloofwaardigheid van je eigen site verhogen. Als je een blog leest en er wordt gelinkt naar een Wikipedia pagina is dit sneller betrouwbaar voor de lezers.

3. SEO waarde externe links

Externe links kunnen bijdragen aan de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van een WordPress website. Hoewel de impact anders is dan die van interne links, erkennen zoekmachines externe links als een teken van de relevantie en kwaliteit van de inhoud van een site. Durf daarom ook te linken naar bijvoorbeeld de website van een leverancier van jouw producten.

4. Partnerschappen en netwerken

Ze kunnen ook worden gebruikt om partnerschappen of relaties met andere sites en bedrijven te tonen. Door een link op te nemen maak je jouw bezoekers duidelijk wie je partners zijn en wat je netwerk is.

Externe link openen

Het is belangrijk om te zorgen dat externe links betrouwbaar en relevant zijn, en het is gebruikelijk om deze in een nieuw tabblad of venster te openen om de ervaring van de gebruiker te optimaliseren.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.