Handmatig url indienen in Google Search Console

Het handmatig indienen van een URL in Google Search Console voor indexering is een vrij eenvoudig proces. Stappenplan indienen URL in Google Search Console Inloggen op Google Search Console: Ga eerst naar Google Search Console en log in met je Google-account. Selecteer je website: In de Search Console, kies de...

Lees meer

Zoektermenonderzoek met Google?

Google als online marketing tool: ontgrendel het potentieel van zoektermenonderzoek We weten allemaal dat Google de grootste zoekmachine ter wereld is, maar wist je ook dat het een krachtige online marketing tool is? Google biedt inzicht in globale zoekpatronen en laat zien hoe vaak er op specifieke zoektermen wordt gezocht....

Lees meer

Zoektermen zoeken met tools

Ontdek alternatieven voor Google Keyword Planner voor zoekwoordonderzoek Hoewel de Google Keyword Planner een prominente tool is, is het zeker niet de enige op de markt voor het uitvoeren van zoekwoordonderzoek. Er zijn talloze alternatieven beschikbaar, zowel online als desktopversies. Hieronder worden enkele van deze alternatieve tools besproken. Mocht je...

Lees meer

Wat is een Google penalty?

Wat is een Google Penalty? Een Google Penalty is een sanctie die wordt opgelegd door Google als websites de richtlijnen voor webmasters overtreden. Deze richtlijnen zijn door Google opgesteld om een eerlijke en optimale gebruikservaring te waarborgen en om manipulatie van zoekresultaten tegen te gaan. Als websites niet aan deze...

Lees meer

Redirect http naar https variant van je website

Het belang van correct ingestelde URL-redirects Bij het bezoeken van een website is het invoeren van de volledige URL vaak overbodig. Net zoals de meerderheid van internetgebruikers, typt men simpelweg het domein in; bijvoorbeeld 'desampler.nl' in plaats van de volledige URL 'https://www.desampler.nl' wanneer men een webshop in quiltmaterialen wil bezoeken....

Lees meer

Alle pagina's subdomein redirecten naar pagina's hoofddomein

Het omleiden van subdomein pagina’s: een stap-voor-stap gids Het omleiden van subdomeinen kan nodig zijn om verschillende redenen, bijvoorbeeld voor SEO-doeleinden, websiteherstructurering, of merkherpositionering. Hier leert u hoe u alle pagina's van een subdomein kunt omleiden naar een hoofddomein via de .htaccess-file. Stap 1: lokaliseer .htaccess De .htaccess-file bevindt zich...

Lees meer

Wat zijn Google Core Updates?

Google Core Updates zijn significante aanpassingen die Google maakt aan zijn algoritmes met als doel de kwaliteit en relevantie van zoekresultaten te verbeteren. Deze updates zijn gericht op de 'kern' van het algoritme, wat betekent dat ze een breed effect kunnen hebben op de zoekresultaten en rankings van websites. Enkele...

Lees meer

Automatisch attributen bij afbeeldingen invoeren

Automatische invulling van alternatieve tekst en titel voor afbeeldingen: een uitgebreide handleiding Het gebruik van afbeeldingen op websites is essentieel voor het verbeteren van de gebruikerservaring en SEO. Een belangrijk onderdeel van afbeeldingen online is het toevoegen van een alternatieve tekst en titel. De WordPress-plugin, Auto Image Attributes From Filename...

Lees meer

Rankmath voor WordPress, wat is dat?

Wat is RankMath? RankMath is  een gebruiksvriendelijke SEO-plugin voor WordPress websites. Het is gemaakt om websites te helpen bij het verbeteren van de zichtbaarheid en rankings in zoekmachines zoals Google. RankMath biedt een reeks tools en functies die de SEO-prestaties van een website automatiseren en optimaliseren. RankMath gratis of pro?...

Lees meer

Hoe kun je Redirects instellen met een Redirection plugin?

301 redirects implementeren: een handleiding voor de redirection plugin voor WordPress Het instellen van 301 redirects is een essentieel aspect van websitebeheer en SEO-optimalisatie. Een 301 redirect wordt gebruikt om verkeer naar een nieuwe URL om te leiden als de originele pagina niet meer beschikbaar is of is verplaatst. In...

Lees meer