Wist je dat Google zelf ook te gebruiken is als online marketing tool waarin je globaal kunt zien hoe vaak er gezocht wordt op bepaalde zoektermen? Hoe werkt dit zoektermenonderzoek met de zoekmachine van Google? Als je iets intypt in Google krijg je een dropdown menu te zien met mogelijke relevante zoektermen.
Dit zijn zoektermen waar dus blijkbaar vaker op gezocht word. Het zijn suggesties van Google die onder andere gedaan worden op basis van trends. Dit is dus al de eerste winst die je eenvoudig kunt behalen zonder gebruik te maken van andere tools.Laat deze kans dus zeker niet onbenut en experimenteer ermee.
Als je toch bezig bent met zoektermenonderzoek, typ dan ook eens je eigen bedrijfsnaam in bij de zoekmachines. Als je dan aan de rechterkant geen scherm ziet zoals je op de schermafdruk ziet dan wordt het tijd om aan de slag te gaan met je Google Mijn Bedrijf vermelding. Of er is iets niet goed gegaan bij het aanmaken of deze is nog helemaal niet aangemaakt. Ook deze vermelding is belangrijk voor je zoekmachineoptimalisatie. Heb je SEO advies nodig? Neem contact met ons op.