Een bezoeker is blijkbaar in jouw webshop op zoek naar jouw product. Ga je deze hiervoor belonen en koester je de toekomstige klanten? Geef ze de aandacht die ze willen hebben en verdienen. Maak een feest van een bezoek aan jouw webwinkel.
Voorbeelden conversiegerichte teksten
Als een bezoeker een product aan de winkelmand toevoegt kun je natuurlijk de standaard melding weergeven: je product is in de winkelwagen geplaatst. BAM, helder en duidelijk.
Waarom maak je er niet van: Gefeliciteerd! Je aankoop is bijna gelukt. Een klein verschil, maar vergeet niet alle tijd die een bezoeker besteed heeft voordat hij of zij op de bestelknop heeft geduwd.
Dit is een soort ontlading, in onze hersenen zijn stoffen vrijgekomen waar ze blij van worden want eindelijk hebben ze jouw product besteld. Houd die sfeer de rest van het bestelproces en ver daarna vast om te zorgen dat je klanten meer tevreden zullen zijn. Bijkomend voordeel: een tevreden en gelukkige klant zal veel minder snel producten retour sturen.
In WooCommerce is dit het makkelijkst te realiseren door het vertalen van bepaalde teksten zoals ‘Het product is succesvol toegevoegd aan je winkelwagen’. Daarnaast valt de snelheid van je webshop uiteraard ook onder de aandacht die je aan je klant besteed. Zorg dus voor de optimaal haalbare snelheid van je WooCommerce webshop!