E-commerce platform en een visuele zoekmachine

We kunnen Pinterest het best omschrijven als een mooie mix van een e-commerce platform en een visuele zoekmachine. Bedrijven kunnen de vindbaarheid van hun content optimaliseren door goed na te denken over de beschrijving bij Pinterest-borden. Daarnaast is het extreem belangrijk om borden in te delen in de juiste categorieën en secties. Gaat dat nét mis? Dan bestaat er het risico dat je grootste concurrent de eerste plek in de Pinterest zoekresultaten inneemt.

Dat wil je niet! Een zakelijk Pinterest account moet voldoen aan alle vereisten voor een optimale vindbaarheid.Pinterest

Het perfecte Pinterest account

Jouw zakelijke succes op Pinterest begint al bij het aanmaken van een goed Pinterest account. Zet een zakelijk Pinterest account op dat staat als een huis. Zorg voor een profielbeschrijving die direct aan pinners laat weten wat jouw bedrijf doet, in een enkele oogopslag.

Voer een zoekwoordenonderzoek uit op Pinterest, zodat je alle bordtitels en –beschrijvingen volledig SEO-proof kunnen realiseren. Doe dit ook voor pintitels en –beschrijvingen. Zetten de meest sterke content in, die ervoor zorgt dat gebruikers doorklikken op je pin en zo terechtkomen op jouw website of in jouw webshop.

Dan ben we er nog niet! Zorg voor de installatie van de Pinterest bewaarknop op jouw website of in jouw webwinkel. Dit betekent dat online bezoekers afbeeldingen van jouw URL kunnen pinnen, waardoor jij profiteert van gratis distributie van je content.

Vraag vervolgens Rich Pin Product, Rich Pin Recepten of Rich Pin Artikelen aan voor je zakelijk account, afhankelijk van jouw bedrijf of merk. Deze uitgebreide pins geven je zakelijke Pinterest account een flinke kick-start en dat is precies wat jouw bedrijf nodig heeft!

Checklist voor Pinterest profiel

Maak je zakelijke account op Pinterest aan, Dan profiteer je van veel interessante voordelen. Nadat je jouw zakelijke Pinterest account hebt aangemaakt, kun je aan de slag met het volgende:

  • Een SEO-proof profielbeschrijving
  • Je bedrijfswebsite is door Pinterest verifiëren  (een soort keurmerk)
  • Maak 10 borden, elk voorzien van 10 pins en ingedeeld in de juiste categorieën
  • Voeg SEO-beschrijvingen toe aan alle 10 de borden
  • Voorzie je pins van SEO-teksten en effectieve alt-teksten
  • Maak minimaal 2 groepsborden
  • Zorg voor een koppeling tussen je Pinterest account en je Google Analytics
  • Maak een Pin-It button op je website of in je webwinkel
  • Zorg voor een koppeling tussen je Pinterest account en je zakelijke social media accounts, zoals Instagram en YouTube.

Feedback

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Werkt de code niet op jouw website? Laat het ons weten, dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Feedback kennisbankartikel

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.