In WooCommerce, de e-commerce plugin voor WordPress, is de “reguliere prijs” de standaardprijs van een product.

Reguliere prijsDeze prijs wordt weergegeven wanneer er geen kortingen, aanbiedingen of speciale prijzen van toepassing zijn. Het is de basisprijs waartegen een product wordt aangeboden.

Reguliere prijs in WooCommerce

Waar voer je de reguliere prijs in? Bij een simpel product is dit direct in de tab algemeen, bij een variabel product doe je dit per variatie.

  1. Productpagina bewerken: Om de reguliere prijs in te stellen, ga je naar de WordPress dashboard en navigeer je naar ‘Producten’.
  2. Kies een product: Selecteer het product dat je wilt bewerken of maak een nieuw product aan.
  3. Productgegevens sectie: In het bewerkingsscherm van het product vind je een vak ‘Productgegevens’. Dit is meestal direct onder de teksteditor te vinden.
  4. Prijsinstellingen: In de ‘Productgegevens’ sectie vind je verschillende opties, waaronder ‘Algemeen’, ‘Voorraad’, ‘Verzendmethoden’, enz. Klik op ‘Algemeen’.
  5. Reguliere prijs: In de ‘Algemeen’ tab zie je velden voor ‘Reguliere prijs’ en ‘Aanbiedingsprijs‘. Vul hier de reguliere prijs van het product in.
  6. Opslaan: Nadat je de reguliere prijs hebt ingevuld, vergeet niet om de wijzigingen op te slaan door op de ‘Bijwerken’ of ‘Publiceren’ knop te klikken, afhankelijk van of het product nieuw is of al bestaat.

Reguliere prijs WooCommerce

De reguliere prijs is belangrijk omdat het de basis vormt voor de waardering van het product. Als je een aanbiedingsprijs instelt, zal WooCommerce deze tonen naast de reguliere prijs, vaak doorgehaald, om klanten te laten zien hoeveel ze besparen. Het effectief instellen van de reguliere prijs is cruciaal voor een goede prijsstrategie in je online winkel.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.