Een interne link is een hyperlink op een website die verwijst naar een andere pagina of bericht binnen dezelfde website. Deze links zijn belangrijk voor de navigatie en structuur van een website en ze spelen daarnaast een belangrijke rol in WordPress SEO (zoekmachineoptimalisatie).
Interne links
Interne links helpen bezoekers en zoekmachines om de inhoud en structuur van een website te begrijpen en te navigeren. Ze worden gebruikt voor:
- Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid door bezoekers gemakkelijke toegang te geven tot gerelateerde inhoud.
- Het helpen van zoekmachines bij het vinden en indexeren van pagina’s op de website.
- Het verhogen van de ’time on site’ doordat bezoekers worden aangemoedigd om meer pagina’s te verkennen.
- Het verdelen van ‘page authority’ en ranking power over verschillende pagina’s van de site, wat helpt bij het verbeteren van de SEO-prestaties.
In tegenstelling tot externe links, die verwijzen naar pagina’s op andere websites, houden interne links gebruikers binnen dezelfde domeinnaam.
Waar plaats je interne links?
In WordPress heb je de mogelijkheid om op verschillende plaatsen interne links naar andere pagina’s of berichten te plaatsen. Als voorbeeld, de links in je hoofdmenu zijn interne links net als de links in je footer. Maar uiteraard kun je ook binnen een pagina een link toevoegen die intern blijft.
Als je een website hebt van een kunstgalerie en je wilt beter gevonden worden op de naam van de kunstenaar Alessandro Casetti dan is het aan te raden om ook op deze website verschillende interne links aan te leggen met exact de tekst waar je op gevonden wilt worden.