WooCommerce gerelateerde producten

Gerelateerde producten in WooCommerce zijn producten die worden getoond op de productpagina van een bepaald artikel, met als doel om klanten aan te moedigen om extra aankopen te doen.

Deze producten worden meestal weergegeven onder het hoofdproduct en kunnen producten zijn die qua categorie, tags of eigenschappen overeenkomen. Het is een effectieve manier om de winkelervaring te verbeteren en de gemiddelde bestelwaarde te verhogen.

Gerelateerde producten

Gerelateerde producten gebruiken?

Gerelateerde producten helpen klanten om andere relevante artikelen te ontdekken, wat hun winkelervaring verbetert. Dit kan leiden tot extra verkopen en een hogere klanttevredenheid.

Het helpt ook om producten onder de aandacht te brengen die klanten anders misschien niet hadden gevonden, wat bijdraagt aan het verhogen van de conversieratio van de WooCommerce webshop.

Hoe voeg je gerelateerde producten toe in WooCommerce?

WooCommerce biedt drie manieren om gerelateerde producten weer te geven op een productpagina: via upsells, cross-sells en automatische gerelateerde producten. Laten we elk van deze methoden kort bekijken.

Upsells

Upsells zijn producten die je wilt aanbevelen aan klanten in plaats van het huidige product, vaak omdat ze van hogere kwaliteit of duurder zijn. Om upsells toe te voegen:

  1. Ga naar de productbewerker in WooCommerce.
  2. Scroll naar beneden naar het gedeelte “Productgegevens”.
  3. Kies “Gerelateerde producten”.
  4. Zoek en selecteer de producten die je als upsells wilt aanbieden.
  5. Klik op “Bijwerken” of “Publiceren” om de wijzigingen op te slaan.

Upsells woocommerce

Cross-sells

Cross-sells zijn producten die je wilt aanbevelen aan klanten tijdens het afrekenen, meestal aanvullende producten of accessoires. Om cross-sells toe te voegen:

  1. Ga naar de productbewerker in WooCommerce.
  2. Scroll naar beneden naar het gedeelte “Productgegevens”.
  3. Kies “Gerelateerde producten”.
  4. Zoek en selecteer de producten die je als cross-sells wilt aanbieden.
  5. Klik op “Bijwerken” of “Publiceren” om de wijzigingen op te slaan.

Automatische gerelateerde producten

WooCommerce kan ook automatisch gerelateerde producten weergeven op basis van de categorieën of tags die je aan producten toewijst. Dit vereist geen handmatige instellingen. WooCommerce kiest automatisch producten die vergelijkbaar zijn met het huidige product.

De meeste thema’s hebben een optie om aan te geven hoe je gerelateerde producten wilt tonen. Bijvoorbeeld in een grid of slider en het aantal wat je wilt tonen.

Voor meer conversie is het sowieso aan te raden de titel aan te passen. Van gerelateerde producten naar bijvoorbeeld ‘vaak samen gekocht’ of iets dergelijks.

Eventueel kun je met de plugin Frequently Bought Together bijvoorbeeld meer invloed uitoefenen op de getoonde gerelateerde producten.

Feedback

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Werkt de code niet op jouw website? Laat het ons weten, dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Feedback kennisbankartikel

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis nooit meer website tips.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen onze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.