Wanneer je WooCommerce installeert, worden er nieuwe aangepaste berichttypes (Custom Post Types) gecreëerd, zoals producten, productcategorieën en producttags.
WooCommerce permalinks bepalen de structuur van de URL’s voor deze types. Bijvoorbeeld, in plaats van een standaard WordPress URL zoals www.uwwebsite.nl/?post=123, kun je met geoptimaliseerde permalinks in WooCommerce een meer zoekmachine- en gebruikersvriendelijke URL maken zoals www.uwwebsite.nl/product/naam-van-uw-product.
WooCommerce permalinks wijzigen?
- Log in op jouw WordPress dashboard.
- Ga naar ‘Instellingen’ in het linkermenu en selecteer ‘Permalinks’.
- Scroll naar beneden totdat je het gedeelte ‘WooCommerce’ ziet. Hier kunt je de permalink-structuren voor jouw productpagina’s en productcategorieën wijzigen.
- Er zijn standaardstructuren beschikbaar, maar je kunt ook kiezen voor aangepaste structuren als je specifieke behoeften heeft.
- Nadat je de gewenste wijzigingen heeft aangebracht, klik je op ‘Wijzigingen opslaan’ onderaan de pagina.
WooCommerce permalinks voor SEO
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO): Duidelijke en beschrijvende URL’s kunnen de zichtbaarheid van jouw productpagina’s in zoekmachines verbeteren. Het opnemen van belangrijke trefwoorden in jouw permalinks kan bijdragen aan een betere ranking. In ons SEO advies zul je vaak ook een sectie aantreffen over het optimaliseren van de url’s.
- Gebruiksvriendelijkheid: Een beschrijvende URL kan bezoekers een duidelijk idee geven van de inhoud van de pagina voordat ze erop klikken.
- Consistentie en structuur: Goed gestructureerde URL’s zorgen voor een georganiseerd aanzicht van jouw online winkel en maken het eenvoudiger voor zowel bezoekers als zoekmachines om de site te navigeren.
WooCommerce permalinks zijn belangrijk voor het structureren van de URL’s van jouw webshop. Het optimaliseren van de permalinks kan bijdragen aan betere zoekmachine rankings en een betere gebruikerservaring voor jouw klanten.