Facebook Pagina’s die Lamper Design beheert geven sinds afgelopen week een melding over het toevoegen van een knop, in de header. Wat houd deze melding in? En wat kun je ermee?

Voeg een knop toe om ervoor te zorgen zodat mensen een actie meenemen van je pagina, zoals winkelen of registreren, stond er bovenin de header. Eronder stond een knop met daarop de tekst ‘Aanzet tot een actie maken‘. Deze knop staat direct naast de ‘vind-ik-leuk’ knop en is dus direct zichtbaar voor de bezoekers van je pagina! Maar wat houd deze Call-to-action button precies in? En hoe maak je deze aan? Dit lees je verderop in deze blog.

Wat is een call-t0-action button (aanzet tot actie)

Facebook call-to-action button instellenCall to action (oproep tot actie) is een begrip dat gebruikt wordt in marketing om potentiële kopers na het ontvangen van een reclameboodschap tot een specifieke handeling over te halen, zoals het bestellen van het product, het bellen van een telefoonnummer of het downloaden van een white paper. Dat is de omschrijving van Wikipediavoor een Call to action.

In de wereld van Search Engine Optimalisation en Webdesign is de Call-to-action button geen onbekende, sterker nog, het is een belangrijk onderdeel van je SEO strategie. Maar wat is het dan precies? Het is een button waar mensen door getriggerd worden. Het is een psychologische trekveer! Als mensen een webpagina openen dan zal de CTA button het eerste zijn wat hun aandacht trekt en als het goed is ook vasthoud. Zij kunnen niets anders dan klikken op de button. De actie die eraan gekoppeld is kan verschillen. Dit kan zijn inschrijven voor een nieuwsbrief, contact opnemen of een bestelling plaatsen. Een goede Calls-To-Actions button zal de conversie van je website verhogen!

Lees ook de duidelijk geschreven blog van Nathan Veenstra over onder ander het belang van een goede Call-To-Action Button, op https://marketingmed.nl/waarom-jouw-website-geen-omzet-oplevert/.

Stappenplan aanmaken facebook call-t0-action button

Aan de hand van een aantal schermafdrukken zal ik het proces van het aanmaken van een Facebook Call-To-Action Button doorlopen.
Facebook-CTA-button-1

Je start het aanmaken door te klikken op de button ‘Aanzet tot actie maken‘. Vervolgens schijnt het scherm wat hiernaast staat. Hier kies je wat voortype knop er weergegeven moet worden, wat dewebsite is die gekoppeld word aan de actie button en eventueel kun je ook een mobiele websiteopgeven als je hier een speciale versie voor hebt.

Facebook call-to-action button instellen

Mogelijke CTA opties

  1. Boek nu
  2. Contact met ons opnemen
  3. App gebruiken
  4. Game spelen
  5. Shoppen
  6. Registreren
  7. Video bekijken

Facebook call-to-action button instellenFacebook call-to-action button instellenNa het ingeven van het type CTA button wat je wilt gebruiken klik je op ‘Volgende‘. Hierna krijg je twee identieke schermen achter elkaar.

In deze schermen kies je voor mensen die IOS gebruiken enAndroid of je deze mensen wilt verwijzen naar een website of naar een speciaal ontworpen app.

Hierna is de button in principe klaar.

Conclusie

Facebook call-to-action button instellenDe knop is aangemaakt met een aantal simpele stappen! Maar nu wil je al paginabeheerder natuurlijk ook weten of deze knop daadwerkelijk tot meer contactverzoeken, nieuwsbriefinschrijvingen of website bezoeken leid! Ook daar is door Facebook aangedacht. Aan de rechterzijde van je pagina heb je een bar met daarin onder andere het aantal pagina-vind-ik-leuks die week, het berichtbereik en nog wat andere zaken. Hier is een optie bijgekomen. De CTA bij op de Facebook Bedrijfspagina van Lamper Design heet Contact met ons opnemen, in de zijbalk staat ook een kop ‘contact met ons opnemen’ en daaronder een getal. Hierdoor is het dus eenvoudig te zien of de CTA knop ook daadwerkelijk resultaat heeft!

In Amerika is de button al langer beschikbaar. Hier zijn verhalen bekend van bedrijven die 2,5x  meer conversie behaalden door gebruik te maken van de Call-To-Action button op hun Facebook Bedrijfspagina! We wachten het af, het is in ieder geval een nuttige aanvulling op de pagina vind ik.

P.s. op de hoogte blijven van het laatste nieuws? LIKE dan direct onze Facebookpagina!

Gerelateerde artikelen die je niet wilt missen!
Webshop bouwen met Gravity Forms
7 WordPress plugins die je altijd kunt gebruiken
Waarom gebruik wij WordPress?
5 beste Gravity Forms uitbreidingen
Gutenberg met WordPress thema's
WordPress e-mail komt niet aan?
WordPress thema op maat of Themeforest Thema?
7 tips en trucs voor gravity forms
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *