Net als bij een blogbericht kun je in een WooCommerce webshop tags toevoegen aan je producten. En het mooiste is dat je dit ook positief in kunt zetten voor de vindbaarheid van je webshop. Hoe werkt het en wat kun je optimaliseren?

ProducttagsKoppel je producten aan relevante producttags. Het makkelijkst is uiteraard om de producttags direct mee te verwerken wanneer je de webshop bouwt of nieuwe producten plaatst. Als voorbeeld de webshop van Bohostijl: alle gold plated oorbellen zijn getagd. Eén tag is sowieso de kleur van de oorbellen. Er zijn hier andere opties voor zijn, maar dit voldoet voor deze webshop prima. Er zijn dus tags met ‘goldplated’, ‘groen’ etc. Als je deze tags toevoegt ontstaan er aparte overzichtspagina’s van deze tags.

Ook deze pagina’s met producttags kun je weer optimaliseren voor de vindbaarheid, net als een productcategorie. Plaats ook hierop een duidelijke omschrijving en maak gebruik van H1 en H2 koppen om de content op te delen in duidelijke alinea’s. Waarom zou je hier geen interne links toevoegen? Weer een extra mogelijkheid om het spinnenweb van je website helder te maken voor bezoekers en Google.

Producttags in je menu

Je kunt producttags ook inzetten in het menu. Je kunt bijvoorbeeld in het menu onder oorbellen alle kleuren weergeven op basis van producttags. Je zult hiervoor handmatig aangepaste links moeten maken in je menu. Maar het is heel duidelijk voor je bezoekers wat jouw aanbod is en het scheelt een zoektocht op de kettingen overzichtspagina van je webshop. Sneller naar hun doel = meer kans op conversie omdat ze vinden wat ze zoeken.

Nog een laatste tip om producttags in te zetten. Plaats onderaan je categoriepagina een lijst met links bijvoorbeeld gesorteerd op alfabetische volgorde. Dit is een index die in de praktijk ook regelmatig gebruikt zal worden door je webshopbezoekers. Je maakt het ze ook hiermee gemakkelijk en je voorkomt dat ze veel pagina’s door moeten bladeren om te vinden wat ze zoeken.

Feedback

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Werkt de code niet op jouw website? Laat het ons weten, dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Feedback kennisbankartikel

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis geen WordPress tips meer.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen deze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mis nooit meer website tips.

Al 500+ webdesigners en marketeers ontvangen onze nieuwsbrief.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.