Kortingscodes inschakelen in WooCommerce

Voordat je kortingscodes kunt gebruiken, moet je deze functie inschakelen in WooCommerce. Standaard is deze niet ingeschakeld. Per taal kan de exacte tekst iets afwijken maar de plaats blijft altijd hetzelfde waar je deze opties vind.

  1. Ga naar je WordPress dashboard.
  2. Navigeer naar WooCommerce > Instellingen.
  3. Klik op het tabblad ‘Algemeen’.
  4. Zoek naar de optie ‘Schakel het gebruik van waardebon codes in’ en vink deze aan.
  5. Sla je wijzigingen op.

Kortingscodes activeren WooCommerce

Kortingsbon toevoegen in WooCommerce?

  • Ga naar het WooCommerce dashboard: Log in op je WordPress dashboard en navigeer naar WooCommerce.
  • Kies ‘Coupons’ of ‘Waardebonnen’: In het WooCommerce-menu selecteer je ‘Coupons’.
  • Nieuwe Coupon / Nieuwe waardebon: Klik op ‘Coupon toevoegen’ of ‘Eerste waardebon maken’ als dit je eerste coupon is.
  • Gegevens invoeren: Voer een unieke code in voor de coupon en stel de eigenschappen in, zoals kortingsbedrag, type korting (percentage of vast bedrag), vervaldatum, en beperkingen (zoals minimum bestedingsbedrag of specifieke producten).
  • Publiceren: Nadat je alle details hebt ingevuld, publiceer je de coupon of waardebon.

Vervolgens vul je alle velden in die je nodig hebt. Begin met een couponcode en een optionele beschrijving. Onder kortingstype kies je het soort korting wat je wilt geven. Dit kan een vast percentage zijn of een vast bedrag. Je kiest vervolgens of je wilt dat deze kortingsbon ook geldig is met gratis verzending.

En je kunt nog een vervaldatum kiezen tot wanneer de bon geldig is.

Kortingscode aanmaken WooCommerce

Kortingsbonnen beheren

Onder Gebruiksbeperking kun je kiezen om de kortingsbon toe te passen bij minimaal of maximaal bedrag. Eventueel afgeprijsde artikelen kun je hiervan uitsluiten. Is de kortingscode voor 1 bepaald e-mailadres? Voer dit dan in bij toegestane e-mails.
Onder Gebruikslimieten kun je aangeven hoe vaak de kortingsbon gebruikt mag worden.

Beperkingen in WooCommerce op kortingscodes

In WooCommerce kun je verschillende beperkingen instellen voor couponcodes:

  1. Minimaal bestedingsbedrag: Stel een minimumbedrag in waarboven de coupon geldig is.
  2. Producten uitsluiten: Sluit specifieke producten uit van de korting.
  3. Categorieën uitsluiten: Sluit producten in bepaalde categorieën uit van de korting.
  4. Gebruikslimiet per coupon: Stel een maximumaantal keer in dat een coupon gebruikt kan worden.
  5. Gebruikslimiet per gebruiker: Beperk het aantal keren dat een klant de coupon kan gebruiken.
  6. Vervaldatum: Stel een datum in waarop de coupon verloopt.

Restricties waardebon woocommerce

WooCommerce kortingsbonnen instellen

In deze video vertellen we je hoe je in WooCommerce kortingsbonnen kunt instellen.

Je bent hard bezig met het bouwen van een webshop en je bent erachter gekomen dat alle producten onder elkaar geen optie is. Daarom heeft WooCommerce de optie om categorieën te maken voor je producten. Dit doe je in een paar stappen.

WooCommerce productcategorie toevoegen

Hoe voeg je een categorie toe in je WooCommerce webshop? Hieronder vind je alle stappen die je moet volgen voor het toevoegen.

  1. Log in op je website via www.websitenaam/wp-admin
  2. Ga links in het menu naar het kopje producten -> categorieënProductcategorie toevoegen
  3. Op dit scherm zie je rechts de bestaande categorieën en links is er de mogelijkheid om extra categorieën toe te voegen
  4. Voer een naam voor de nieuwe productcategorie in
  5. Voer een slug in (dit veld kan je ook leeg laten, dan wordt dit automatisch gevuld bij het publiceren van de productcategorie)
  6. Kies eventueel voor de optie om een hoofdcategorie te kiezen. Dan wordt de categorie die je nu aan het maken bent een sub-categorie. Als je dus wilt dat de productcategorie die je nu aanmaakt een subcategorie wordt van een bestaande categorie kies je hier de hoofdcategorie waar jouw subcategorie onder gaat vallen.
  7. Voer eventueel een omschrijving in als je WordPress thema die mogelijkheid biedt. Dit is in ieder geval aan te raden voor de vindbaarheid van je productcategorie.
  8. Klik op de knop “Voeg nieuwe categorie toe”

De categorie is aangemaakt.

Productcategorie toevoegen aan het menu

Benieuw hoe je deze nieuw aangemaakte productcategorieën toevoegt aan het menu? Lees dan hier verder. Dit gebeurt namelijk niet automatisch.

WooCommerce productcategorie toevoegen in menu

Het is je gelukt om de productcategorieën aan te maken in je WordPress webshop en je wilt ze nu toevoegen in het menu.

Productcategorie toevoegen in het menu

  1. Log in op je website via www.websitenaam/wp-admin
  2. Ga links in het menu naar het kopje producten -> categorieën
  3. Op dit scherm zie je rechts de bestaande categorieën en links is er de mogelijkheid om extra categorieën toe te voegen
  4. Ga met je muis over een bestaande categorie en klik op ‘bekijken’
  5. Je krijgt nu de categorie pagina te zien zoals de gebruikers van je website de pagina zien.
  6. Kopieer de URL van die pagina.
  7. Ga vervolgens weer terug naar de achterkant van je website
  8. Ga links in het menu naar weergave -> menu’s
  9. Selecteer bovenin het gewenste menu (als je maar één menu hebt hoef je dit niet te doen)
  10. Ga naar ‘Productcategorieen’ Is deze optie niet zichtbaar selecteer deze dan rechts bovenin beeld bij schermopties.
  11. Vink aan welke categorie je toe wilt voegen en versleep eventueel de volgorde na het toevoegen
  12. Klik op de knop “Aan menu toevoegen”
  13. De categorie staat nu helemaal onder aan het menu
  14. Sleep het menu item naar de gewenste plaats
  15. Als een menu item helemaal naar links staat zal dit een hoofd-item zijn
  16. Je kunt een menu-item ook iets naar rechts slepen, dan zal dit een sub-item worden.
  17. Klik op ‘Menu opslaan’

Menu aanpassen

Je hebt zojuist zelf een categorie toegevoegd aan het menu!

Aangepaste link toevoegen in je menu

Je kunt er ook voor kiezen om de links van je menu handmatig in te geven. Volg dan de onderstaande stappen.

  1. Log in op je website via www.websitenaam/wp-admin
  2. Ga links in het menu naar het kopje producten -> categorieën
  3. Op dit scherm zie je rechts de bestaande categorieën en links is er de mogelijkheid om extra categorieën toe te voegen
  4. Ga met je muis over een bestaande categorie en klik op ‘bekijken’
  5. Je krijgt nu de categorie pagina te zien zoals de gebruikers van je website de pagina zien.
  6. Kopieer de URL van die pagina.
  7. Ga vervolgens weer terug naar de achterkant van je website
  8. Ga links in het menu naar weergave -> menu’s
  9. Selecteer bovenin het gewenste menu (als je maar één menu hebt hoef je dit niet te doen)
  10. Ga naar ‘Aangepaste links’
  11. Vul hier de URL die je gekopieerd hebt in
  12. Vul hier ook de categorie naam in (dit is de naam die je in het menu gaat zien)
  13. Klik op de knop “Aan menu toevoegen”
  14. De categorie staat nu helemaal onder aan het menu
  15. Sleep het menu item naar de gewenste plaats
  16. Als een menu item helemaal naar links staat zal dit een hoofd-item zijn
  17. Je kunt een menu-item ook iets naar rechts slepen, dan zal dit een sub-item worden.
  18. Klik op ‘Menu opslaan’

E-mailaccounts aanmaken in cPanel

Als je een website hebt met cPanel als je hostingpakket, wil je wellicht ook e-mailaccounts instellen om professionele communicatie mogelijk te maken. In dit artikel laten we je stap voor stap zien hoe je eenvoudig e-mailaccounts kunt aanmaken in cPanel.

Stap 1: Inloggen op cPanel

  1. Ga naar de cPanel-loginpagina van je hostingprovider, meestal bereikbaar via “voorbeeldsite.nl/cpanel”.
  2. Log in met de juiste inloggegevens die je van je hostingprovider hebt ontvangen.

Stap 2: Navigeer naar e-mailaccounts

Na een succesvolle inlog kom je terecht in het overzichtsscherm van cPanel. Hier kun je diverse taken uitvoeren voor je website en e-mail. Volg deze stappen om e-mailaccounts aan te maken:

  1. Scroll naar beneden totdat je de sectie “Email” ziet en klik op “Emailaccounts”.
  2. Hier vind je een overzicht van alle bestaande e-mailadressen.

Stap 3: Een nieuw e-mailaccount aanmaken

Om een nieuw e-mailaccount aan te maken, volg je deze stappen:

  1. Klik op de blauwe knop met de tekst “Create” of “Maken”.e-mail maken
  2. Je krijgt nu verschillende opties te zien:
  • Domein: Kies het domein waarop je het e-mailadres wilt instellen.
  • Gebruikersnaam: Bedenk een unieke gebruikersnaam voor je e-mailaccount.
  • Beveiliging: Maak een sterk wachtwoord aan voor de beveiliging van je e-mailaccount.
  • Opslag: Kies een opslaglimiet voor dit e-mailaccount.
  • Automatisch mappen aanmaken: Meestal is het handig om de optie “Automatisch mappen aanmaken” ingeschakeld te laten, zodat standaardmappen zoals Inbox, Sent, en Trash automatisch worden gemaakt.
  • Welkomstmail: Hier kun je beslissen of je een welkomst-e-mail wilt ontvangen met informatie over je nieuwe e-mailaccount.

e-mailadres aanmaken in cpanel

Stap 4: E-mailaccount aanmaken

Zodra je alle vereiste gegevens hebt ingevuld, klik je op de knop “Create” of “Maken”. Hiermee wordt het nieuwe e-mailaccount aangemaakt.

Stap 5: E-mailprogramma instellen

Nu je succesvol een e-mailaccount hebt aangemaakt, wil je waarschijnlijk je e-mailprogramma instellen om e-mails te ontvangen en te verzenden. Klik op het e-mailadres dat je zojuist hebt aangemaakt en zoek naar de optie “Connect devices” of “Apparaten verbinden”. Hier vind je de server en account instellingen die je nodig hebt om je e-mailprogramma zoals bijvoorbeeld Outlook te configureren.

E-mailwachtwoord wijzigen in cPanel

Het kan gebeuren dat je je e-mailwachtwoord vergeet of gewoon besluit om het te wijzigen voor veiligheidsredenen. Gelukkig kun je dit eenvoudig doen via cPanel, het krachtige controlepaneel voor webhosting. Hier volgt een gedetailleerde handleiding over hoe je het wachtwoord van je e-mailaccount in cPanel kunt wijzigen:

Stap 1: Toegang tot cPanel Ga naar de cPanel-loginpagina van je website door in je webbrowser naar “voorbeeldsite.nl/cpanel” te gaan. Hiermee krijg je toegang tot het cPanel dashboard van je webhostingaccount.

Stap 2: Inloggen Log in op cPanel met de juiste inloggegevens. Zorg ervoor dat je de juiste gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord gebruikt.

Stap 3: Navigeer naar het e-mailgedeelte Eenmaal ingelogd, kom je op het overzichtsscherm van cPanel terecht. Scroll naar beneden totdat je het gedeelte “Email” ziet en klik op “Email accounts”.

Stap 4: Selecteer het e-mailaccount Zoek het e-mailadres waarvan je het wachtwoord wilt wijzigen en klik op de knop “Beheren”. Hiermee open je de instellingen van het specifieke e-mailaccount.

Stap 5: Nieuw wachtwoord invoeren Op de beheerpagina van het e-mailaccount zie je een veld met de optie om een nieuw wachtwoord in te voeren. Typ hier je gewenste nieuwe wachtwoord in.

Wachtwoord wijzigen cpanel

Stap 6: Bevestigen Zorg ervoor dat het nieuwe wachtwoord dat je hebt ingevoerd, voldoet aan de beveiligingsvereisten van cPanel, zoals het gebruik van hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens voor extra veiligheid.

Stap 7: Wijzigingen opslaan Scroll vervolgens naar beneden op dezelfde pagina en klik op de knop “Update Email Settings” om de wijzigingen op te slaan.

Gefeliciteerd! Je hebt met succes het wachtwoord van je e-mailaccount in cPanel gewijzigd. Zorg ervoor dat je het nieuwe wachtwoord goed bewaart en dat het veilig is om je e-mailaccount te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang.

Bewaar wachtwoorden veilig

Het is altijd een goede gewoonte om je wachtwoorden regelmatig bij te werken en sterke wachtwoordbeveiligingspraktijken te volgen om je online accounts te beschermen. Je kunt ook een wachtwoordmanager als bijvoorbeeld LastPass gebruiken.

Vakantiemelding instellen in cPanel

Stel je voor: je staat op het punt om met vakantie te gaan of je bevindt je om een andere reden tijdelijk buiten bereikbaarheid, maar je wilt wel je klanten, collega’s of vrienden op de hoogte houden met een automatisch antwoordbericht. In dit artikel laten we je zien hoe je eenvoudig een vakantiemelding kunt instellen in cPanel, een veelgebruikte controlepaneelsoftware voor webhosting. Zo kunnen mensen die jou een e-mail sturen op de hoogte worden gebracht van je tijdelijke afwezigheid.

Stap 1: Toegang tot cPanel
Om te beginnen, ga naar de cPanel inlogpagina, die doorgaans te bereiken is via jouw domeinnaam gevolgd door “/cpanel” (bijvoorbeeld “voorbeeldsite.nl/cpanel”). Log in met de juiste inloggegevens die je van jouw hostingprovider hebt ontvangen.

Stap 2: Het cPanel overzichtsscherm
Nadat je succesvol bent ingelogd, kom je terecht in het cPanel overzichtsscherm. Hier heb je toegang tot verschillende functies voor het beheren van jouw website en e-mailaccounts.

Stap 3: Navigeer naar automatische beantwoorders
Om een vakantiemelding in te stellen, scrol je naar beneden op het overzichtsscherm van cPanel. Zoek naar de sectie genaamd “Email” en klik op “Automatische beantwoorders.”

Automatische beantwoorder cpanel

Stap 4: Toevoegen van een automatische beantwoorder
Nu ben je klaar om een nieuwe automatische beantwoorder toe te voegen door op de corresponderende knop te klikken.

Stap 5: Configureren van de instellingen
Je wordt doorgestuurd naar een configuratiescherm waar je verschillende instellingen moet configureren:

  • Tekenset: Stel de tekenset in op UTF-8 om ervoor te zorgen dat speciale tekens correct worden weergegeven.
  • Interval: Bepaal hoeveel uren er moeten worden gewacht voordat eenzelfde e-mailadres opnieuw een automatisch antwoord ontvangt.
  • E-mail: Voer het e-mailadres in waarvoor je de vakantiemelding wilt instellen.
  • Domein: Kies het bijbehorende e-mail domein.
  • Van: Specificeer de afzendernaam voor het automatische antwoord.
  • Onderwerp: Vul het onderwerp in voor het automatische antwoordbericht.
  • Hoofdtekst: Hier kun je het bericht typen dat mensen zullen ontvangen wanneer ze jou een e-mail sturen tijdens jouw afwezigheid. Je kunt hier informatie toevoegen over wanneer je terugkomt en wie ze kunnen contacteren voor dringende zaken.
  • Start: Selecteer de datum en tijd vanaf wanneer je niet bereikbaar bent.
  • Stoppen: Kies de datum en tijd waarop je weer beschikbaar zult zijn.

Vakantiemelding cpanel

Stap 6: Vakantiemelding activeren
Zodra je alle benodigde informatie hebt ingevuld, klik je op de knop “Maken” om de vakantiemelding te activeren.

Stap 7: Test je instellingen
Om er zeker van te zijn dat alles correct is ingesteld, stuur je een testmail naar je eigen e-mailadres. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat de vakantiemelding naar behoren functioneert en dat de berichten die je hebt ingevoerd zoals bedoeld worden weergegeven.

Out of office ingesteld via cPanel

Gefeliciteerd! Je hebt nu met succes een vakantiemelding ingesteld in cPanel. Deze handige functie zorgt ervoor dat jouw contacten op de hoogte zijn van je tijdelijke afwezigheid en dat ze kunnen anticiperen op je terugkeer. Geniet van je vakantie of welverdiende rust, wetende dat je communicatie professioneel wordt afgehandeld.

Website cache legen met LiteSpeed cache

Het legen van de cache met LiteSpeed Cache is een vrij eenvoudig proces. Hier zijn de stappen die je moet volgen:

  1. Log in op je WordPress-dashboard: Je kunt dit doen door je website-URL in te voeren gevolgd door /wp-admin (bijv. www.jouwwebsite.com/wp-admin) en in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Navigeer naar LiteSpeed cache: Zodra je bent ingelogd op je dashboard, zoek je naar “LiteSpeed Cache” in het zijmenu en klik je erop.
  3. Ga naar het dashboard van LiteSpeed cache: In het LiteSpeed Cache menu, klik op “Dashboard”. Hier vind je een overzicht van de cache-status van je website.
  4. Leeg de cache: Op het dashboard van LiteSpeed Cache zie je een optie genaamd “Purge All”. Klik hierop om de gehele cache van je website te legen.

En dat is het! Je hebt nu met succes de cache van je WordPress website geleegd met LiteSpeed Cache. Zie je nog steeds geen verandering op je website en je weet zeker dat je alles goed opgeslagen hebt? Lees dan hier verder over het legen van je browser cache.

Browser cache wissen in Google Chrome?

Je hebt een aanpassing gedaan op je website maar zie de aanpassing niet op de website terugkomen. Hoe komt dit?

Je browser onthoudt hoe een website eruit ziet, nadat je op een website geweest bent. Dit is een handige functie, want als je de volgende keer naar dezelfde website gaat, zal de website sneller laden, omdat je browser deze onthouden heeft. Maar als je nu dus een aanpassing doet op je website dan onthoudt je browser nog de oude website. Oftewel je ziet de aanpassing niet.

Dit lost je op door de browser cache te legen. Om de browsercache in Google Chrome te legen, volg je deze stappen:

Cache in chrome legen

1. Open Google Chrome en klik op de drie verticale puntjes in de rechterbovenhoek van het scherm.
2. Ga naar “Instellingen” of typ `chrome://settings/` in de adresbalk en druk op Enter.
3. Scroll naar beneden en klik op “Privacy en beveiliging”.
4. Klik op “Browsegegevens wissen” of typ `chrome://settings/clearBrowserData` in de adresbalk en druk op Enter.
5. In het pop-upvenster dat verschijnt, zorg je dat in ieder geval “Gecachte afbeeldingen en bestanden” is aangevinkt.
6. Je kunt de tijdsperiode kiezen via het dropdown-menu bij “Tijdsperiode”. Als je alles wilt wissen, kies je “Altijd”.
7. Klik op de knop “Gegevens wissen”.

Hiermee wordt de cache van je browser leeggemaakt. Dit kan nuttig zijn voor het oplossen van problemen met website-laden of het vernieuwen van gewijzigde webinhoud.

Lokale cache wissen in Google Chrome

Soms werkt het normaal legen van cache niet in Google Chrome. Dan moet je met de console van Google Chrome handmatig het opslaan van cache uitzetten. Dit doe je zo:

  1. Druk op f12 om je console te openen
  2. Ga naar het tabje ‘Netwerk’ (‘Network’ in het Engels)
  3. Klik op het vakje voor cache uitschakelen (‘disable cache’ in het Engels)
  4. Herlaad de pagina door op ctrl + r te drukken

Nu staat het opslaan van cache uit totdat je de console weer sluit.

Google Chrome extensie gebruiken?

  1. Ga naar google.nl
  2. Type in: cache cleaner google chrome
  3. Klik op de eerste link
  4. Klik rechts bovenin op  de blauwe knop ‘installeer in chrome’
  5. Vervolgens wordt de extensie geïnstalleerd
  6. Vervolgens krijg je rechtsboven in je browser een bezem icon te zien
  7. Als je de volgende keer een aanpassing niet ziet dan klik je op dit icon.
  8. Ververs vervolgens de website waarop je geen aanpassing zag

Cache cleaner

Je wilt je voorraad van bijvoorbeeld het afgelopen jaar exporteren. Er zijn verschillende plugins die deze mogelijkheid hebben maar ze zijn allemaal erg beperkt. Vandaar dat wij de betaalde plugin gebruiken genaamd: WP all export pro.

Voorraad exporteren in Woocommerce met WP All Export Pro

Hoe exporteer je de voorraad? Volg de onderstaande stappen.

Plugin WP All Export Pro installeren

  1. WP All ExportBestel de plugin op https://www.wpallimport.com/
  2. Download de plugin
  3. Upload de WordPress plugin naar je website
  4. Ga in het WordPress menu naar All Export
  5. Activeer de plugin met de code in je account van All Export

Nieuwe export maken

  1. Klik op new import
  2. Kies een type dat je wilt exporteren -> in ons geval Woocommerce producten
  3. Klik op ‘Specific post type’
  4. Klik op customize export file
  5. Nu kom je op een pagina waar je de export file kunt inrichten.
  6. Kies de velden die je wilt in je export file. Sleep deze van rechts naar het veld.
  7. Standaard velden die er al staan kun je verwijderen als je deze niet in je export file wilt

Voorraad exporteren

  1. Het is nu belangrijk dat dat je het veld ‘stock’ erin sleept. Dit is de voorraad die je wilt exporteren.
  2. Onderaan zie je nog de optie om deze instellingen op te slaan zodat je dit niet elke keer hoeft te doen
  3. Klik op continue
  4. Het laatste scherm is waar je extra opties hebt
  5. Deze laat je leeg tenzij je dit anders wilt
  6. Kies een bestandsnaam
  7. Klik op ‘Confirm en run export’
  8. Je bestand word gemaakt. Dit kan even duren.
  9. Het export bestand is een CSV, als je deze opent in Google spreadsheets zal de weergave weer leesbaar worden

Alternatief WP All Export Pro

Een gratis plugin om je producten te exporteren vind je op ons YouTube kanaal: